Handleguide
Levering
Hvordan betaler jeg for min ordre ?
Retur og reklamasjon
Åpningstider og kontakt
Support
Personvernerklæring for Døvigen AS
Omfang for denne personvernerklæring.
Denne personvernerklæring omfatter all personrelatert informasjon Døvigen AS behandler og lagrer med tilsluttede nettsteder som dovigen.no, hippo.no, naturesdesign.no og designzone.no
Døvigen AS deler ikke personopplysninger med andre, eller bruker opplysningene til annet formål enn det som er angitt i denne personvernerklæringen.
Behandlingsansvarlig
Daglig leder er på vegne av Døvigen AS behandlingsansvarlig for selskapets behandling av personopplysninger. Den behandlingsansvarlige har det øverste ansvaret for å sikre at all behandling og håndtering av personopplysninger skjer i samsvar med gjeldene lovgivning. Behandlingsansvarlig har delegert myndighet av noen oppgaver og behandling av personopplysninger. Delegeringen omfatter kun oppgavene og ikke ansvaret.
Personopplysninger som lagres
Vi lagrer følgende personopplysninger om våre kunder;
Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. I tillegg lagres passord for pålogging til våre webshops kryptert.
Vi lagrer i tillegg kjøpshistorikk og adferdsmønster på våre nettsider, dvs. opplysninger om hvordan den enkelte kunde navigerer på siden.
Formål med behandlingen
Vi behandler opplysningene for å kunne gjennomføre våre forpliktelser etter avtale med deg.
Vi benytter også opplysningene for å kunne gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt kjøp via e-post, telefon, SMS og postutsendelser.
Vi benytter kjøpshistorikk og adferdsmønster på nettsiden til å kunne gi anbefalinger og informasjon som er tilpasset hver enkelt bruker.
Grunnlaget for behandlingen
Informasjon om navn, adresse, telefon, e-postadresse benyttes for å oppfylle kjøpsavtalen. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel Art 6 (b).
Der du har samtykket til det benyttes også opplysningene til å gi deg informasjon, tilbud og service i forbindelse med ditt kjøp via e-post, telefon og SMS. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningen Art 6 (a). Du kan når som helst takke nei til å motta slik informasjon fra oss.
Der du har samtykket til det benyttes kjøpshistorikk og adferdsmønster til å gi anbefalinger og informasjon spesielt tilpasset deg som bruker. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningen Art 6 (a). Du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke til slik bruk.
Innhenting av personopplysninger
Vi lagrer de personopplysningene du har avgitt på våre nettsider i forbindelse med ditt kjøp.
Vi bruker informasjonskapsler/cookies på våre nettsider for å gi deg som besøker siden best kundeopplevelse og service. Lov om elektronisk kommunikasjon krever at vi informerer våre besøkende om bruk av informasjonskapsler (cookies). Les mer om bruk av informasjonskapsler på våre nettsider under menypunktet Kundesenter.
Hvordan kan du hindre lagring av cookies?
Du kan gå inn i nettleseren din og angi at cookies bare skal lagres når du godkjenner det og på den måten hindre at cookies lagres i framtiden. Hvis du ønsker å akseptere cookies fra Døvigen AS, men ikke fra tjenesteleverandørene eller partnerne våre, kan du velge "Blokkere cookies fra tredjeparter" i nettleseren.
Utlevering av opplysninger til tredjeparter og databehandlere
For å kunne oppfylle våre forpliktelser etter avtalen utleveres nødvendige opplysninger til våre samarbeidspartnere. Dette er blant annet leverandører av digitale tjenester, bank, logistikk og regnskap. Etter personopplysningsloven er slike selskaper databehandlere og behandler opplysninger etter instruksjoner gitt av Døvigen AS i henhold til databehandleravtaler med Døvigen AS.
Sletting av personopplysninger
Opplysninger vi har mottatt i forbindelse med ditt kjøp lagres i vårt aktive kunderegister. Opplysninger vi etter bokføringsloven er forpliktet til å bevare vil lagres i inntil 5 år, i henhold til lovens krav.
Du har rett til å slette hvilke som helst personopplysninger behandlet av Døvigen AS når som helst, bortsett fra i følgende situasjoner:
• du har en pågående sak hos Kundeservice
• du har en åpen bestilling som ikke er sendt ennå eller bare er delvis sendt
• du har uoppgjort gjeld hos Døvigen AS, uavhengig av betalingsmetode
• du mistenkes for eller har misbrukt våre tjenester i løpet av de siste fire årene
• gjelden din har blitt solgt til en tredjepart i løpet av de siste tre årene, eller i løpet av det siste året for avdøde kunder
• kredittsøknaden din har blitt avvist i løpet av de siste tre månedene
Dersom du melder fra til oss at du ikke lengre ønsker å være oppført som kunde slettes alle opplysninger om deg utover de opplysninger som bokføringsloven og regnskapsloven krever lagret.
Er du uenig i hvordan vi behandler dine personopplysninger, eller har spørsmål til behandlingen, kan du sende e-post til info@Døvigen AS og merke den med "Personopplysninger".
Rettigheter for den registrerte
Vi behandler dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven og gjeldende forskrifter. Det gjøres oppmerksom på at du kan kreve innsyn i og flytting av egne personopplysninger, samt kreve retting eller sletting av opplysninger. Du har til enhver tid rett til å be om informasjon om personopplysningene vi oppbevarer om deg. Kontakt Døvigen AS kundeservice og du vil få tilsendt personopplysningene dine via e-post. Det kan klages til Datatilsynet på behandling i strid med reglene.
Personvernombud
Vi har et personvernombud, som påser at personopplysningslovens regler om behandling av personopplysninger blir fulgt. Ansvarlig personvernombud er daglig leder. Se også punktet og behandlingsansvarlig i denne personvernerklæringen. Mer informasjon på våre websider under punktet «Kundesenter».
Informasjonssikkerhet
Vi sikrer dine personopplysninger ved både fysisk og virtuell adgangs- og tilgangskontroll, samt ved kryptering av sensitive deler av avgitte opplysninger.
Kontaktinformasjon
Henvendelser om hvilke opplysninger som er registrert, retting og sletting kan sende skriftlig til følgende adresser:
kundeservice@dovigen.no Døvigen AS P.boks 63 2020 Skedsmokorset Telefon 23 05 10 50
Døvigen AS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn og tar derfor ansvar for vår miljøpåvirkning. En viktig del av arbeidet er å være Miljøfyrtårn-sertifisert. Det betyr at vi har etablert et miljøledelsessystem som styrer klima- og miljøarbeidet og hjelper oss med kontinuerlig forbedring. Sertifiseringen inneholder også konkrete krav som må oppfylles innen arbeidsmiljø, avfall/ombruk, energi, innkjøp og transport. Hvert år innrapporterer vi tall for våre aktiviteter som resulterer i et klimaregnskap, samt resultater og statistikk. Denne informasjonen gir god oversikt over framgang og forbedringspotensial, og gjøres offentlig tilgjengelig.
En del av Miljøfyrtårn-sertifiseringen handler om samspillet mellom virksomhet og samfunnet. Derfor inviteres kunder, samarbeidspartnere og andre interessenter til å gi innspill om hvordan klima- og miljøpåvirkningen av våre varer/tjenester kan forbedres. Innspillene gir oss nyttig innsikt i hvilke behov og forventinger dere har til Døvigen as i årene fremover.
Planer for klima- og miljøarbeidet Overordnet sett er det policy(er) for klima, miljø og arbeidsmiljø som leder arbeidet:
Miljøpolicy for Døvigen AS Gjennom vår virksomhet som leverandør av emballasje og forbruksmateriell til næringslivet påvirker vi miljøet rundt oss. Vi skal jobbe kontinuerlig med å forbedre våre miljøprestasjoner og vi skal arbeide aktivt for å redusere virksomhetens påvirkning på klima og miljø. Vi skal som et minimum etterleve myndighetspålagte og egne krav, og følge miljøledelse i henhold til Miljøfyrtårnordningen.
Det vi legger spesielt vekt på i vårt klima- og miljøarbeid er:
• Vi skal redusere våre klimagassutslipp til et minimum. • Vi skal arbeide aktivt i alle deler av virksomheten for i størst mulig grad redusere avfallsmengder • Vi skal være en pådriver for en mer sirkulær økonomi, legge til rette for gjenbruk og tilby produkter som er designet for resirkulering. • Vi skal ha et trygt og trivelig arbeidsmiljø i virksomheten. Vi skal også beskytte arbeidstakers rettigheter og fremme et trygt og sikkert arbeidsmiljø i leverandørkjeden. • Våre ansatte skal gjennom god informasjon og opplæring være bevisst sitt miljøansvar. • Vi forplikter oss til å kjøpe inn varer og tjenester som belaster miljøet og samfunnet minst mulig. Det skal gjøres ved å; o Etterspørre innovative, bærekraftige løsninger til behovet som skal dekkes, slik som gjenbruk, redesign og reparasjonsordninger. o Kreve at flest mulig av våre leverandører har et miljøstyringssystem o Etterspørre og kjøpe produkter med godkjente miljømerker. o Etterspørre og kjøpe produkter med Fairtrade eller annen anerkjent sosial standard. • Vi vil føre en åpen, konstruktiv og proaktiv dialog med kunder, leverandører og samarbeidspartnere for å redusere miljøpåvirkningen.
Miljøpolicyen følges opp med konkrete mål:
1. Redusere våre klimautslipp med 5 % årlig de neste 3 år 2. Redusere våre avfallsmengder med 10% årlig sett i forhold til vår omsetning de neste 3 år 3. Øke gjenbruk av vår emballasje og redusere bruk av plast 4. Vi skal tilstrebe et sykefravær i bedriften under 4 % 5. Øke bevissthet og kompetanse rundt miljøspørsmål blant de ansatte i bedriften 6. Øke innkjøp av miljømerkede produkter med 5% årlig de neste 3 år
For å nå målene skal det gjennomføres følgende tiltak: • Utfasing av biler med fossilt drivstoff innen 3 år • Som leietager være pådriver for å installere fornybar kraft i form av solceller i bygget • Reduksjon av plastmengder i vår transportemballasje med 30% de neste 3 år • Gjennomføre minimum 3 årlige kompetansehevende møter rundt miljøspørsmål med ansatte • Gjennomgang av hardware, rekvisita og rengjøringstjenester for å øke andelen innkjøp av miljømerkede produkter og tjenester Har dere innspill til hvordan klima- og miljøpåvirkningen av varer/tjenester kan forbedres hos Døvigen AS?
Send forslag til firmapost@dovigen.no
Vi ser fram til å jobbe sammen for å skape et mer bærekraftig samfunn.
Vennlig hilsen DØVIGEN AS
Informasjon om informasjonskapsler, cookies og Google Analytics